tisdag 15 mars 2011

En hinnsvepning senare


Hej!

Hos barnmorskan gick det fint. Hon gjorde en hinnsvepning, vilket innebär att man sveper fingret över livmoderhalsen i syfte att förlossningen ska sättas igång. Det var obehagligt när hon gjorde det men det gjorde inte direkt ont. Min livmoderhals var mjuk och hon trodde att det kommer att sättas igång snart. Hon kände även hans huvud som var långt ner. Lilla gubben ! Inom 48 timmar så kan det sättas igång. Jag har i alla fall känt mer nu efteråt än tidigare. Jag hade ilningar/strålande smärta i benet hela vägen hem och ja det trycker ännu mer nu. Jag hoppas verkligen nu!

8 kommentarer:

  1. Men vad glad jag blir :D Trycket kände jag jätte mkt dagen innan. Åh, snart kommer han verkligen er son!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Ja, visst är det viktigt att känna sig snygg när man tränar.

    Jag hoppas med dig att det är på gång snart nu!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ååååh späänande, hoppas det funkar på dig nu då! Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Spännande! Hoppas det funkar! :)

    SvaraRadera
  5. Åh lycka till! Håller tummarna för dig

    SvaraRadera
  6. Spännnande! Jag hade väldigt mkt samandragningar och känningar till och med blödde några timmar efter hinnsvepningen. Men detta la sig för att åte igen komma igång två dagar senare!

    SvaraRadera