söndag 13 mars 2011

Det kanske blir ett övergångsbesök

Hej! Idag är det Bf+4 och ingen bebis på gång.

Idag ska vi ner till Bromma Blocks, kolla lite i affärer och fika. Det ska bli trevligt! Men jag hade hellre velat uppdatera er om att värkarna satts igång. Det är väldigt lugnt på den fronten. Det känns lite för lugnt för att det ska vara dags snart så jag har börjat ställa in mig på övergångsbesöket hos barnmorskan nu på tisdag 15 mars. Då har jag gått över 6 dagar. Jag ska se till att hon kollar om jag är öppen något då och i så fall vet jag att hon kan göra en hinnsvepning för det pratade vi om sist. Jag hoppas självklart att det sätts igång innan dess men jag tror det är bra psykiskt att förbereda mig på att det kanske blir ett sista besök. Håll gärna tummarna för att bebis kommer snart!

7 kommentarer:

  1. Klart jag håller tummarna :D

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna att de startar innan! Men du gör helt rätt som förbereder dig på något annat.

    Oavsett vad så är det inte alls lång tid kvar!

    Jag var så inställd på att gå över tiden, då min mamma gick 10 dagar över tiden med mig. Så det verkar inte ligga i generna.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Åh.. jag vet att man vill göra allt och jag ska inte säga till dig vad du ska göra. MEN det är sällan en hinnsvepning funkar, även om dom säger det, det krävs att det redan är igång för att det ska fungera.
    Jag var öppen 2 cm när det gjordes men INGENTING hände. Det gjorde bara jävligt ont.

    Men jag fattar ju att man gör det, för man vill ju ha igång det!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag fortsätter hålla tummarna och önskar dig en fin dag gumman!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Åh det är ju bra att dom ens kan erbjuda sådant. Här i Luleå vägrar dom göra hinnsvepning eller ens kolla om man öppnat sig.

    SvaraRadera
  6. Spännande! Jag fick hinnsvepning och han kom två dagar efter:)

    SvaraRadera